martaslife

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Snälla människor!

Av Marta - 5 maj 2014 18:16

Hej!

Jag har varit borta även fast att jag hade sagt att jag skulle blogga! Haha fast nee så blev det inte! c: Men nu blir det ett långt inlägg här va så jag hoppas att ni orkar läsa för det kan vara bra för vissa att höra detta, lite som en tankeställare. Jag älskar att blogga men det händer så mycket bra i mitt liv just nu så jag vill inte bara säga till dom personerna som gör mig glada att jag inte kan träffas eller snacka för att jag måste uppdatera bloggen... Men seriöst människor vi blir allt mer osociala! Alla mobiler och datorer förstör oss. Men nu för tiden så sitter ALLA ungar framför datan eller mobilen och spelar, kollar appar och chattar med folk. Ja det är väll bra att man fortfarande ens har någon kontakt med sina vänner men typ bara genom internet. Hur många gånger har jag hört: "Ne! Sjöön! Internet funkar inte, nu är det inte kul längre" Jag säger inte att jag aldrig har tänkt/sagt så men jag tänker väll lite annorlunda än vissa. Fast jag måste ändå tacka internet på ett sätt för annars skulle jag ALDRIG träffat min bästis Millan och jag skulle ALDRIG haft er! Men jaja tillbaka till det som jag skulle skriva nu! Men alltså vi ungar (kan ju också vara vuxna) sitter framför datan hela tiden och man tänker ju "Men detta är väll okej? Kul är det i alla fall" Ja, just i den stunden är det kul. Men ibland är det så att det kan vara så att en kompis ringer till dig och frågar om ni ska leka... Ja och du vill hellre sitta hemma och kolla på datan, så vad gör du? Jo säger till din kompis att man inte kan. SÅNT HAR GÅTT ÖVER STYR! Sånna människor som gör så har ett STOOOOOOOOORT problem med internet, eller rättare sagt ett beronede. Och sen när ni är 70 år gammla och tänker på ert liv, era minnen, så kommer ni tänka "Va?? Seriöst! Har jag bara suttit framför skärmen heeeeela min barndom?? SJÖÖN!" Ja och så har man hela livet förlorat... Jag har tänkt på det och jag har försökt att vara med folk i verkligeheten, göra något kul, ha ens några roliga minnen... Ni kanske tycker att jag är konstig och allt, men tyck det då! För jag vet att om ni blir arga på mig så beror det bara på en sak. Och det är att ni vet att jag har rätt men vågar inte erkänna det. MEN DET ÄR LUNGHT MÄNNISKOR! Så sitt onte framför datan hela ditt liv för man lever bara en gång och jag hoppas att ni inte vill slösa bort ert ENDA liv framför en skärm... Ja men tillbaka till varför jag inte har bloggat! Jo det som jag skrev där uppe är ju en anledning. Men jag säger ju ofta "förlåt för att jag inte har bloggat" men vet ni vad?? Jag undrar nu i efterhand tänker jag "Varför säger jag förlåt?? Jag har väll inte gjort något dumt??" men jag har ingen blogglust just nu och jag vill hellre vara med mina vänner. Detta betyder inte att jag slutar utan mer att jag kommer (kanske) tillbaka någon gång när jag har lust och tid i mitt liv. Men nu ska ni inte bli arga på mig för det! För egentligen vems skull bloggar jag?? Jo för min egen! Tycker jag inte att det är kul jamen då bloggar jag helt enkelt inte. Svårare än så är det inte! Så jaa! Jag hoppas att ni har orkat läsa detta men innan jag avslutar detta inlägget så vill jag bara visa er en viktig video som kanske till och med förändrar ert liv...

Om ni inte kan se videon kilcka då på denna länken ----> http://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marta - 2 juni 2014 07:55


Hej! Det är så här att jag har bytt blogg nu!! Jag tyckte att bloggplatsen inte var den bästa platsen att blogga på, så jag har flyttat till nattsad! Såklart kommer denna bloggen finnas kvar så att man kan komma in på den och kanske läsa mina först...

Av Marta - 1 juni 2014 10:18


Hej! Jag vill jättegärna blogga men jag har ingen aning om vad!!! Det är så svårt! Men ni kan hjälpa mig. (Om ni vill då) genom att svara på denna fråga i kommentarerna: Vad vill DU se för inlägg här på bloggen?? (Nyvaken) ...

Av Marta - 30 maj 2014 08:47


Av Marta - 28 maj 2014 21:41

Hej! Orkar inte blogga seriöst så här får ni mina senaste teckningar som jag har ritat ...

Av Marta - 24 maj 2014 18:42


Hej! Lydia ville att jag skulle skriva om hajken så då gör jag väll det! Först så när vi kom så var det as varmt! Men ändå så var man tvungen att ha på sig UV-skjortan! Dog typ... Men vi övernattade ju och jag sov jämte Ludde och Esther. För er som...

Presentation


Hejsan! ♥
=^.^=
Namn: Marta :)
Ålder: 11 år
Bor: I ett litet samhälle xD
Övrigt: Är en rolig tjej som älskar sin blogg och sina vänner! I bloggen kommer ni bland annat läsa om min galenhet...
Hoppas ni stannar! ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Omröstning

Hur mår du?? xD
 Bra
 Super Mega Bra!
 Sämst...
 Är sjuk
 Är friskare än någonsin!
 Är förkyld
 Är inte på ett bra humör
 Är trött
 Är pigg

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards