martaslife

Alla inlägg under december 2013

Av Marta - 21 december 2013 12:13

Hej!

Tittade på kommetarer idag och vet ni vad?! MISSLISIBELL HAR KOMMENTERAT! :O! Asså fatta att hon är känd och att hon kollade på min blogg! Kolla in hennes blogg ----> www.misslisibell.se

Men här är svaren:

Vad tycker du om skolan?
Ja... Skolan är väll bra, man får ju utbilning och sånt men asså jag HATAR läxor...

Har du någon YouTube kanal?

Nej det har jag inte men jag vill skaffa! xD

Katt eller Hund?

Katt

Fotboll eller Innebandy?

Innebandy

Lila eller Blå?

Lila tror jag...

Smink eller Smycke?

Smycken

Blogg eller YouTube?

Blogg eftersom jag inte har YouTube

Favorit Sport?

Innebandy :)

Hur gammal är du?

Jag är 11 år :)

Gillar du russin?

Ja!! ;)

Har du fortfarande ingen pojkvän?

Nej det har jag inte...

Är det kul att blogga?

Det är AS kul! :)

Vilken är din favorit färg?

Typ Lila och Turkos :)

Här är då svaren och jag är fortfarande skit glad att Misslisibell har har kommenterat! :)

BYE BYE! :)

 

Av Marta - 19 december 2013 15:10

Hej!

Idag spelar vi match mot S/W 2010. Måste vinna! >.<! Särskilt när vi spelar mot sina klasskamrater! Ni förstår vi spelar i olika lag! xD Men i alla fall... IDAG BLIR DET VÄRSTA FIGHTEN! Hinner inte skriva eller ladda upp bilder måste skynda nu så... :)

BYE BYE!

     

Av Marta - 18 december 2013 15:59

Hej! :)

Har varit i skolan idag (väldigt ovanligt :O) Men jag har ASA tråkigt just nu och kom på en lite rolig grej... Jag tänkte nämligen ha min allra första.............. FRÅGESTUND! Ja när man har frågestund så kan ni fråga EXAKT vad ni vill ALLTING liksom! Och då är det bara å kommentera inlägget så svarar jag på alla frågor om nån dag! :) (Kompisarna kan alltid skriva till mig på mobilen)

BYE BYE! :)

 

Har målat bilden helt själv i paint! Riktigt nöjd! :)

Av Marta - 17 december 2013 18:26

Hej!

Som ni vet (eller inte) så gillar jag att hålla på med kläder och olika stilar. Och idag har jag tänkt mig att dela med mig min kunskap om olika stilar! :) O.B.S Alla bilder är från Google! Det är inte mina egna! :)

KAKKOII COMFY

 

Denna stilen har ett konstigt namn... Men den här stilen är ganska normal. Man har mest leggings och färglada långarmader i den stilen. Denna är normal bortsett från andra som kommer komma...

KAWAII

 

Denna stilen är väldigt färgglad! I denna stilen har man håret i någon ljus färg t.e.x Ljusrosa, Ljus Ljus lila, Ljusblå och så. Men i denna stilen har man oftast nån färgglad klänning och ett par strumpbyxor och klackar. Denna stilen är verkligen fin men jag skulle inte tänka mig att ha Kawaii stil...

KLASSISK

 

Denna stilen har oftast bara kändisar och kungligheter. Det är en lite mer fin och dyr stil. Men den är normal men bara att den är dyr man måste ha ÄKTA kläder. Med det menas att man har kläder med ett känt märke. Själv tycker jag att denna stilen är lite tråkig...

LOLITA

 

Lolita är en VÄLDIGT känd japanskt7kineskt stil. Man har färgglada kläder men en naturlig hårfärg. (Helst blond) Så ser man ut som en stor söt docka! Man har fina klänningar och så! Dock så kostar en Lolita klänning över 1000 minst! Och man måste ha flera för att man kan ju inte gå i samma klänning hela livet! Den stilen är en utav dom dyraste...

 PUNK

    

Punk är en väldigt mörk stil. Så här kan en vanlig Punk klänning se ut. Hittade dock någon bild på ett Punk hår! Ingen var bra! Men annars är det bara och söka på de sen! Men om man har stilen punk har man pircingar och tatueringar. Och så har man ett färgglatt hår. Skulle inte vilja ha den stilen...

 RETRO GIRLY

 

Retro girly stil är helt normal. Nästan. Om man har den stilen har man kjolar oftast varje dag. Man har nästan aldrig byxor. Men annars är den helt normal.

 SCENE CORE

 

   Detta är en bild på Moa men vem bryr sig! xD I alla fall så säger många att denna stilen heter "Emo" Men nej! Emo är en musikstil och stilen heter Scene core! Ok?! I alla fall! När man är Scene core så har man svarta kläder (oftast) Pircingar och oftast tatueringar. Och så har man ett så galet snyggt hår! Man har ett hår i någon CRAZY färg! Om jag ska vara ärlig så är Scene core min favorit stil...


Aja jag hoppas att ni har lärt er lite1 ;) Hade bara lust att göra ett inlägg om olika stilar för att det är så sjukt många som säger: "Hon har den dära färgglada stilen" Men asså "den färgglada stilen" heter faktiskt Lolita och Kawaii (Dom är väldigt lika men inte helt) Och det jag stör mig mest på är när folk säger Emo! Blir så sur att dom inte har fattat att det heter Scene core! Men i alla fall...

BYE BYE!

Av Marta - 17 december 2013 17:37

  Hej!

Haft en bra dag. Bara att vi gick till 3 OCH DET ÄR ALLDELES FÖR LÄNGE! På tal om Onsdag... Vi går till 15.30 på Onsdagar! PALLAR LIKSOM! Man skulle ju börja klockan 15 (För att ha sovmorgon) Och sluta typ 15.15 DET ÄR DEN PERFEKTA TIDEN! Man i skolan fick vi Julbord. Gott! Vi fick läsk också till maten idag! Jag och min kompis delade på läsken så vi fick 2 läsker, man fick ju en var! ;)

BYE BYE!

 

It's a UNICORN...

Av Marta - 16 december 2013 17:43

Hej!

Ska börja med något nytt som heter....... VECKANS CITAT! Kommer lägga upp ett citat varje vecka! (För er som inte vet vad citat är, kolla in en ordbok)

 

Av Marta - 16 december 2013 17:33

Hej!

Har inte bloggat så mycket under dom hära 2 veckorna (typ 2 veckor) Men Det var bara för att bilderna ville inte LADDA UPP FÖR ATT DOM ÄR SÅ BAJA MAJA! Ska försöka ladda upp bilder igen om DET VILL FUNKA OCH INTE BAJA NER SIG IGEN! Men jag är tillbaka! (Typ)

Bye Bye!

 

Av Marta - 8 december 2013 16:23

Hej!

Som ni vet (eller inte) så är min favoritbloggare MOA!!! ^.^ Och när jag tittade på hennes blogg idag så hade hon något inlägg om en tävling! Och såklart var jag tvungen att vara med! Men den tävlingen handlar om att man kan vinna ett presentkort på 500 kr till en webbshop som har as snygga kläder --> www.talkingclothes.se

Så om du vill vara med ska du göra detta:

1. Gå in på www.epicfaiil.se

2. Gilla talkingclothes på Facebook

3. Kommentera: "Klar" (Glöm ej att du ska kommentera på Moas inlägg inte på mitt)


Tyvär måste man ha Facebook för att vara med...

Men i alla fall!

HA EN SKÖN 2 ADVENT SÅ HÖRS VI SENARE!

BYE BYE! =^.^=

Presentation


Hejsan! ♥
=^.^=
Namn: Marta :)
Ålder: 11 år
Bor: I ett litet samhälle xD
Övrigt: Är en rolig tjej som älskar sin blogg och sina vänner! I bloggen kommer ni bland annat läsa om min galenhet...
Hoppas ni stannar! ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Omröstning

Hur mår du?? xD
 Bra
 Super Mega Bra!
 Sämst...
 Är sjuk
 Är friskare än någonsin!
 Är förkyld
 Är inte på ett bra humör
 Är trött
 Är pigg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards