martaslife

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Film TIME!

Av Marta - 6 januari 2014 08:45

Hej!

Igår så hade jag en sån lust att kolla på film så det gjorde jag också! ;)

Så jag gick in på världens bästa film hemsida ---> www.swefilmer.com

Där kan man kolla på filmer helt GRATIS! Men i alla fall tänkte jag visa dom filmerna jag kollade på och betygsätta dom!


 

Filmen heter då Älska mig.

Handling: Älska mig är baserad på ungdomarnas egna berättelser om mobbning och utsatthet. Filmen handlar om 15-åriga Alice som inte blir accepterad för den hon är, och om Josse som inte vågar bry sig trots att hon egentligen vill. Det är en anlägen berättelse om att våga tro på den man är. Om vänskap, svek, och förhoppningar att få vara med, att bli accepterad, att bli älskad....

Filmen handlar då om mobbing och asså man börjjar nästan gråta! Fy vad hemskt asså! Om man kollar på denna filmen så kommer man ALDRIG att mobba någon!

Filmen får:

 



 

Filmen heter Cyberbully och är en engelsk film.

Handling: Tonårstjejen Taylor Hillridge får en laptop på hennes födelsedag och går med på ett socialt nätverk. Hon börjar känna sig ensam när hennes vänner fryser ut henne och Taylor faller offer för cybermobbning.

Asså den är inte så jättebra men asså här handlar det om internet mobbning och vi kanske kan säga något dumt ibland på internet till någon men vi ser ju inte personen som sitter vid sin dator och kanske gråter för att hon/han blev sårad....

Filmen får:

 




 

Filmen heter då Jag saknar dig

Handling: Tina och Cilla bor i Piteå och är 14 år gamla. De är enäggstvillingar och identiskt lika men olika som personer. På mammas födelsedag rusar tvillingarna iväg för att hinna med skolbussen. Då inträffar katastrofen. Cilla blir påkörd och dör. Det är som Tinas halva Jag försvinner. Med det blir samtidigt startpunkten för Tinas omtumlande väg till ny självinsikt. Filmen är baserad på Peter Pohls ungdomsroman Jag Saknar Dig, jag saknar dig.

Det här är helt klart min favortitfilm! I nån scen börjar man gråta! Och filmen handlar om en SANN historia. Jag tycker verkligen att ni ska kolla på den!

Filmen får:

 


Bye Bye!

 
 
annsoh

annsoh

6 januari 2014 14:53

vsg! :D den filmen är så himla bra!

http://annsoh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marta - 2 juni 2014 07:55


Hej! Det är så här att jag har bytt blogg nu!! Jag tyckte att bloggplatsen inte var den bästa platsen att blogga på, så jag har flyttat till nattsad! Såklart kommer denna bloggen finnas kvar så att man kan komma in på den och kanske läsa mina först...

Av Marta - 1 juni 2014 10:18


Hej! Jag vill jättegärna blogga men jag har ingen aning om vad!!! Det är så svårt! Men ni kan hjälpa mig. (Om ni vill då) genom att svara på denna fråga i kommentarerna: Vad vill DU se för inlägg här på bloggen?? (Nyvaken) ...

Av Marta - 30 maj 2014 08:47


Av Marta - 28 maj 2014 21:41

Hej! Orkar inte blogga seriöst så här får ni mina senaste teckningar som jag har ritat ...

Av Marta - 24 maj 2014 18:42


Hej! Lydia ville att jag skulle skriva om hajken så då gör jag väll det! Först så när vi kom så var det as varmt! Men ändå så var man tvungen att ha på sig UV-skjortan! Dog typ... Men vi övernattade ju och jag sov jämte Ludde och Esther. För er som...

Presentation


Hejsan! ♥
=^.^=
Namn: Marta :)
Ålder: 11 år
Bor: I ett litet samhälle xD
Övrigt: Är en rolig tjej som älskar sin blogg och sina vänner! I bloggen kommer ni bland annat läsa om min galenhet...
Hoppas ni stannar! ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kategorier

Omröstning

Hur mår du?? xD
 Bra
 Super Mega Bra!
 Sämst...
 Är sjuk
 Är friskare än någonsin!
 Är förkyld
 Är inte på ett bra humör
 Är trött
 Är pigg

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards